Bende actief

En dan even een zeer serieuze zaak. Vorige week vrijdag was een 12-jarige leerling van onze school niet thuisgekomen. Om 21.00 uur werd aangifte gedaan van vermissing en vreesden we het ergste.
Iedereen was meteen bezorgd, ouders en leerkrachten…want ze bleek niet het enige meisje te zijn.
Gelukkig werd ze om 23.00 uur gezien door een bekende die haar vroeg wat ze daar op een voor haar vreemde locatie deed. Ze was meegelopen met een vreemde man, die na een tijdje lopen haar vroeg om in de bosjes te wachten want er zouden nog meer meisjes komen. Gelukkig zag die bekende haar toen staan en nam haar mee naar huis!
Er schijnt een bende actief te zijn die meisjes ronselt. Er zijn nu 12 gevallen bekend, waarvan een aantal meisjes verkracht zijn.
Het is ongelooflijk hoeveel misbruik er onder jonge meisjes plaatsvindt in Kenia.
We hebben hier meteen actie op ondernomen door onze leerlingen hierover te informeren.
Vanmiddag was er een vrouwelijke politie agente en priester op school aanwezig om iedereen hiervoor te waarschuwen.
De uitleg werd eerst aan de meisjes gegeven en daarna aan de jongens, zodat de meisjes vrij konden vragen en spreken als ze dat wilden.
Hopelijk vallen er niet meer slachtoffers….
De sponsor van deze leerling is hierover persoonlijk geïnformeerd.