Stichting Mtangani > Over ons

Het dorp Mtangani bestaat uit 7000 inwoners en ligt dichtbij de stad Malindi, aan de kust van Kenia, ongeveer 130 km ten noorden van Mombasa.

Doelstelling van de stichting

Goed basisonderwijs mogelijk maken voor de kinderen uit Mtangani. Dit doen wij in de breedste zin van het woord. Kinderen en leerkrachten op onze school worden ook geholpen met mogelijke medische kosten. Daarnaast ondersteunen we leerlingen die naar de middelbare school kunnen met een studiefonds.

Stichting Mtangani bestaat sinds november 2007.

Onze Speerpunten

• Het streven is dat de school in de toekomst zelfvoorzienend gaat worden.
• Wij hebben geen onkosten. Alle giften komen volledig ten goede van de projecten. Reizen naar Kenia worden met privé gelden betaald.
• In principe geen verzending van materialen naar Kenia. Wij kiezen ervoor ter plaatse alles te kopen wat nodig is, zodat de lokale economie er beter van wordt.
• Alle projecten worden door de inwoners van het dorp zelf uitgevoerd en na verloop van tijd zelf onderhouden.
• Kleine organisatie, waardoor we snel kunnen werken en makkelijk kunnen inspelen op veranderingen.

Onze Samenwerkingen

Stichting Mtangani werkt samen met Renata Grizancic, onze Italiaanse partner. Zij onderhoudt de contacten met het team in Kenia en de stichting hier in Nederland.

Daarnaast werken we samen met de organisatie Education For Everyone. Zij introduceren verschillende manieren van leren en lesgeven, zodat leerkrachten meer tegemoet komen aan de behoeften van elk kind. Zij helpen hen om na te denken over en te reflecteren op hun eigen leerkrachtgedrag om hun leerkrachtvaardigheden te verbeteren, vanuit hun eigen waarden en normen . Ons programma is gebaseerd op een coachende aanpak. Tweemaal per jaar reizen zij naar Mtangani voor de trainingen. Voor meer informatie, kijk op www.educationforeveryone.nl

Daarnaast werken we ook samen met twee andere organisaties die ons helpen de kosten van de leerlingen voor de middelbare school te betalen.

Onze Inkomsten

• Geven van presentaties op scholen, bedrijven en verengingen.
• Donaties van diverse bedrijven, organisaties en verenigingen.
• Giften van particulieren initiatieven.
• Sponsors die voor 25 euro per maand een kind naar school laten gaan of het schoolproject steunen.